شريط اخبار شخبطة ملوكى

الأربعاء، أكتوبر ٠٤، ٢٠٠٦

قصيدة / ماقدرتيش


ماقدرتيش

كلمة و ماشي ..
لما بعدت .. أنا مت و ضعت ..
لما مشيتى وخدتى الفرحة ..
خدتى الوقت .. وخدتى العمر ..
وخدتى أمانى ..
عدى الوقت وماستناشي ..
وجيت اتكلم بس و احايله ..
مابيفهمشي ..
سرحت فيا سنينه ثوانى ..
جريت بجنون زى القطر ..
سابت الشعر الشايب يطرح ..
قهر و صبر ..
سابت التجاعيد تسكن عمرى ..
وتأمر أمر ..
تجرح فيا و تتحدانى..
تنقش كلمة وترجع تمسح ..تكتب تانى ..
تجرح قلبى بطول و بعرض ..
لما انبسطت و خدت كيفها ..
سابت الجسد الواهن مرمى ..
ف طيشها و زيفها ..
تسرح فيا ديدان الارض ..
وانا من غيرك هابقى ازاى ..
انا من غيرك عمر و رايح ..
عمره ما جاى ..
وحده بتقتل نبض القلب..
تخطف منى ساعاتى وعمر الهنا و الحب ..
جاى بقولك ..
كنت بحبك ..
كنت اتمنى استنى معاكى ..
وافضل احبك عمر.. و اعيش ..
بس كفايه عليا ان اعرف ..
غصبن عنك ......
ماقدرتيش

طارق المملوك
3/10/2006

ليست هناك تعليقات: